poniedziałek, 12 października 2009

Jak to jest z długością Babylonii?

Od dłuższego czasu dochodzą mnie głosy, że zgodnie z tabelą, chusty firmy Babylonia zwykle są za krótkie na noszącego. Jedną z takich reklamacji zgłosiła moja koleżanka, która kupiła ode mnie chustę będąc w ciąży. Mamy podobne rozmiary, więc dobierałam jej długość jak dla siebie. Urodził się dzidziuś i początkowo koleżanka nosiła go w „kołysce”. Jednak chciała spróbować kieszonki. Umówiłyśmy się na spotkanie. Wcześniej jednak spróbowała zawiązać się sama. Dostałam telefon: „za krótka... co teraz?”. Wierzyć mi się nie chciało, bo Maluch dużo mniejszy od mojej córy, mama taka jak ja. Pojechałam na spotkanie. I dopiero wtedy .. okazało się, dlaczego dla niektórych chusta jest ZA KRÓTKA.

Chusty nie są za krótkie. Ta różnica długości wynika z instrukcji do chust Babylonia. Firma ta jako jedyna na rynku zaleca zakończenie wiązania kieszonki węzłem z przodu. Wszystkie tabele kalkulacji długości chusty jakie znajdują się chyba w większości instrukcjach, stronach internetowych podają kalkulację długości chusty dla kieszonki wiązanej z tyłu.

Jak w takim razie wiązać kieszonkę? Węzeł z przodu czy z tyłu?
Większość instrukcji (chyba wszystkie oprócz instrukcji chust Babylonia) podaje za prawidłowe wiązanie chusty z tyłu. Tak samo Doradcy do spraw noszenia, szkoły noszenia podają za prawidłowe wiązanie chusty z tyłu. Jeśli jednak mama jest niska a nosi tą samą chustę co tata, zawiązanie chusty z przodu jest bardzo dobrym rozwiązaniem na pozbycie się zbyt długich ogonów.

Na filmie znalezionym na YouTube przykładowe wiązanie kieszonki (wiązana chusta to Ulli firmy Storchenwiege):

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz